Dołącz do Pana Wątroby

Działania Social Media w ramach kampanii „Obudź się, póki wirus HCV drzemie”

W ramach kampanii na rzecz budowania świadomości na temat WZW C w Polsce „Obudź się, póki wirus HCV drzemie” wystartował fanpage Pana Wątroby. Profil na Facebooku to pierwszy etap działań komunikacyjnych prowadzonych w Internecie pod hasłem „Poznaj klasę C!”.

Szacuje się, że w Polsce na wirusowe zapalenie wątroby typu C choruje około 730 000 osób, przy czym do tej pory zdiagnozowanych zostało jedynie około  8% zakażonych. Istotny jest fakt, że poprzez bezpośredni kontakt z zakażoną krwią, WZW C może zakazić się każdy. Stąd jednym z zasadniczych celów kampanii jest zwrócenie uwagi na czynniki ryzyka związane z zakażeniem wirusem HCV.

Głównym założeniem działań Social Media realizowanych w ramach kampanii jest edukowanie w oparciu o interakcję. Taką formę przyjmuje komunikacja prowadzona z użytkownikami Facebook’a poprzez postać Pana Wątroby. W celu zwiększenia zainteresowania tematem WZW C na profilu organizowane są konkursy i testy oraz zamieszczane ciekawostki na temat choroby, jej przebiegu oraz sposobów zakażenia. Dzięki temu użytkownicy Facebooka zyskują większą świadomość dotyczącą zakażenia, profilaktyki i leczenia WZW C.

Strategia kampanii Social Media, oprócz portali społecznościowych typu Facebook i Nasza Klasa, obejmuje również działania na blogach tematycznych i forach internetowych poświęconych zdrowiu i medycynie. Jednym z kluczowych działań jest uruchomienie i prowadzenie strony internetowej, stanowiącej platformę informacyjno – edukacyjną wspierającą komunikację prowadzoną w ramach kampanii „Obudź się, póki wirus HVC drzemie”.

Aktywność prowadzona na forach internetowych oraz we współpracy z blogerami pozwoli na ukierunkowanie edukacji na zagadnienia związane z czynnikami ryzyka zakażenia WZW C i komunikowanie potrzeby wykonywania badań pod kątem obecności wirusa HCV.

Poprzez media społecznościowe i multimedialny charakter materiałów informacyjnych kampania będzie docierać do osób pomiędzy 18 a 35 rokiem życia, zwracać ich uwagę na czynniki ryzyka związane z zakażeniem WZW C, a tym samym minimalizować ilość zakażeń w tej grupie wiekowej.

 

www.facebook.com/PanWatroba